Opel Meriva, 1.6, r.v. 03

02.04.2009 16:27

Indetifikace vozidla:

Opel Meriva 1.6 Multec S , r.v. 2003, najeto 53.000km

Popis závady:

po akceleraci  do 5000 ot./min. rozsvícení kontrolky motoru MIL, ztráta výkonu, nepravidelný chod, nemožnost předjíždění

 

Výpis závad Multidiag Access:

1) výpadek zapalování na 3 válci

2) regulace lambda

 

Popis systému:

Tento motor využívá k řízení motoru systém Multec S . Jde o sekvenční vstřikování, snímání zatížení se provádí pomocí MAP senzoru, snímačem otáček a teploty v sání, příp. snímačem natočení škrtící klapky. Lambda regulace je zajištěna dvěma skokovými lambdy před a za katalyzátorem.  Zapalování klasické je dvoujiskrové, kde pálí 1 a 4 válec současně a 2 a 3 taktéž. Druhá jiskra hoří v taktu výfuku.

Postup opravy:

Vozidlo bylo 3x v autorizovaném servisu Opel, kde poprvé nezjistili žádnou závadu, po druhé návštěvě tipovali zapalovací cívku a při třetí návštěvě opět dospěli k závěru, že je vozidlo bez závad s dodatkem, že majitel nemůže "vytáčet" motor do vysokých otáček, vždyť jde o rodinný vůz!

Po připojení Multidiag Access a kontroly základních parametrů motoru (MAP, snímač otáček, teplotní čidla, korekce na vstřikovačích, lambda sondy) se přistoupilo k základnímu měření sekundární strany zapalování, tj. ohmická kontrola odporu zap. kabelů--OK, přehození svíček, závada stále na 3 válci, připojení osciloskopu, test sekund. a primárního zapalování--OK, tzn. že závada není v zapalování jak hlásí sériová diagnostika. Následoval test relativní komprese--OK. Po volné akceleraci, resp. decelaraci byl slyšet kovový harmonický zvuk z motoru, motor běžel na 3 válce, po lehkém přidáním plynu vše OK. Následovala demontáž ventilového víka...

 

Závěr:

Došlo k nadměrnému opotřebení vačky na 3 válci!  a k částečnému i na 2,4 válci. Materiál z vačky se dostával na dřík výfukového ventilu, zároveň i na zdvihátko ventilu, tím pádem docházelo k přidírání ventilu v určitém režimu motoru a nedostatečné vymezení vůle. Na základě toho se nespálená směs dostávala do výfukového potrubí a klamala lambda sondy.Pozor na pojmy v překladech sériové diagnostiky, nedocházelo k výpadku zapalování, ale k výpadku hoření. Otázkou zůstává, co způsobil oděr vačky. Nekvalitní olej nebo vada z výroby?

 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode