Renault Clio II ph2 1.2 r.v.2006

16.01.2011 12:32

 

 

Popis systému řízení motoru:

Automobil je vybaven řízením motoru označen SIM 32 od firmy Siemens. Jedná se o klasický nepřímý sekveční vstřikování z dvěma lambda sondami se systémem Drive-by wire, tzn. "elektronický plyn". Klapka je vybavena 2 potenciometry se stejnosměrným motorkem. Plyn. pedál vybaven opět dvěma odporovými drahami. Klasické zapojení,napájení 5V.

Popis závady:

Vozidlo mělo sporadické výpadky ovládání škrtící klapky, přestalo reagovat na plynový pedál. Po vypnutí a zapnutí klíčku se většinou systém zresetoval a naběhl do normálního režimu. Svítily klasické kontrolky Renaultu, tzn. porucha řízení motoru "žahvení", service, stop a kontrolka MIL. Zákazník si stěžoval,že tento problém nastane převážně,když začne blikat s dálkovými světly. K tomuto faktu se příliš nevěnovala pozornost. 

Postup diagnózy:

Přečtení paměti závad sérivou diagnostikou - problém na snímači plyn. pedálu, sporadická - nevěrohodný signál. Kontrola pomocí sériovky, výstup napěťový byl ok, i procentuální vyjádření. Kontrola osciloskopem snímače také proběhla pozitivně, i při běžícím motoru. Kontrola klapky osciloskopem, ok, vodiče k ECU ok. Testy na prodřené vodiče hýbáním svazků ok. Musím dodat,že ukostření osciloskopu vždy uchycuji na - svorku baterie. Zde byla klasická svorka podlouhlého tvaru. Další fakt,úplně náhodou,změřeno dobíjení baterie 12,9 V a to sporadicky. Po chvilce 14,7 V. Závada se neprojevovala přes týden jízdy a měření klapky. Po týdnu se na oscilogramu najednou projevilo nízké napětí na barii,12,7V a signály s potencimoterů začaly neskutečně plavat včetně kostry ECU, automobil přepnul do nouzového řežimu, začaly mírně problikávat světla. Po příjezdu do dílny zase vše ok.....Ale směr k odhalení závady byl na světě.

Závěr:

Po změření dobíjení multimetrem vůči kostře motoru bylo naprosto vše v pořádku, vůči kostře,resp. mínus pólu baterie bylo nepřijatelné. Po bližším zkoumání, "lomcování" s kabelem kostry na baterce a přesunu kostry osciloskopu z odhaleného kabelu u svorky na přímo mínus pól byla závada na světě. Byla vadná tato svorka, kde díky silné vnitřní oxidaci zalisovaného kabelu docházelo k sporadickým!!! přechodovým odporům,které se projevily negativně i na ukostření celé ECU, kde bezpochyby zmatená  jednotka detekovala na citlivém snímání pedálu poruchy.

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode